20 februari 2017

Hand en nail care Routine

Vandaag een best wel uitgebreid artikel met veel foto´s want vandaag laat ik mijn hand en nail care routine zien! Mijn handen zijn in de winter echt super droog en eerst verzorgde ik mijn handen alleen met handcrème en af en toe nagelriem olie, maar voor mijn handen is dat niet genoeg. Ik had nog wat producten in de kast staan en ben hiermee gaan experimenteren wat het beste zou werken. En voila dit is het geworden. Kijk je gezellig mee?

Als eerste laat ik mijn handen even zien, voordat ik ze verzorgt heb.  


Zoals jullie wel zien denk ik zijn ze heel droog en vaak doet het ook nog echt pijn. Misschien ken je dat wel. 

 



Als eerst stap week ik mijn handen en nagels in een badje met warm water en een paar druppeltjes wilde rozenolie.


Deze rozenolie is van Kneipp en heeft een lekkere subtiele geur. Rozenolie is opwekkend en staat bekend om zijn helende en antibacteriële eigenschappen. Je hebt rozenolie ook als een therapie tegen allerlei kwaaltjes. 


Op het flesje staat dat het een schuimende badolie is. Maar ik gebruik het gewoon als handbadje. Dat maakt op zich niet zoveel uit. 


De olie schuimt inderdaad lekker. En het heeft echt een heerlijke geur. Als ik mijn handen weer uit het water haal voelen ze lekker zacht aan door de olie. Daarna droog ik mijn lichtjes af, niet helemaal want vochtige handen heb je nodig voor de scrub. 


Maar eerst duw ik mijn nagelriemen nog even terug met een bokkenpootje. Want na het badje zijn je nagelriemen lekker zacht en makkelijker terug te duwen. 


Als handscrub gebruik ik deze bodyscrub ook van Kneipp. Zoals je ziet op de verpakking zit hij boordevol fruit extracten. En dat ruik je ook goed. Hij ruikt heel zoet, maar wel erg lekker! 


Zo ziet de scrub eruit. Hij is gelig met kleine korreltjes erin. 


Op je hand ziet dat er zo uit. Hele kleine scrub korreltjes die fijn aanvoelen. 



Eenmaal een beetje uitgesmeerd zie je aan de scrub korreltjes dat ze wat witter zijn geworden. Ook zijn het er minder, want hoe langer je met je handen scrubt, op een gegeven moment verdwijnen de korreltjes een beetje. Dan wordt het tijd om ze af te spoelen onder de warm/lauwe kraan. Na het afspoelen voelen mijn handen als herboren, echt waar ze zijn zo zacht, heerlijk!


Dit gebruik ik niet altijd bij mijn hand en nail care routine, maar ik laat het jullie toch zien. Lavendelolie ook van Kneipp gebruik ik voor een massage voor mijn handen. Deze geur overheerst wel erg maar is wel kalmerend en ook helpt het bij het herstel van wondjes die ik wel eens heb op mijn handen door de droogte. 


De nagelriemolie gebruik ik van het merk Pink gellac, die bij het gellac pakket zat. Het is een fijne nagelriemolie, verder niet heel bijzonder. Er staat ook geen ingredienten lijst op dus dat kan ik niet nakijken.


Dan als laatst stap de handcrème! Over deze fijne handcrème van de Action heb ik al een review geschreven. Hier kan je hem terug lezen. 


En zo zien mijn handen er dan uit nadat ik ze heb verzorgt. Een heel verschil al zeg ik het zelf, mijn handen zijn echt gehydrateerd en voelen heerlijk zacht en verzorgt aan! 



Dit was dan mijn hand en nail care routine. Hoop dat je het leuk vond om te lezen en dat je er wat aan hebt gehad. 

Wat gebruik jij als handverzorging?

Liefs,
Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten