22 januari 2014

Gellak voor-en-nadelen

Zoals jullie misschien wel weten heb ik ook een gellak set. En ik ga voor jullie de voor en nadelen bespreken en mijn eigen ervaring hiermee. Gellak is eigenlijk een gewone nagellak die je in meerdere laagjes op je nagels aanbrengt. En die je in plaats van gewoon in de lucht te laten drogen onder een UV lamp of LED lamp moet drogen.


Er zijn heel veel namen voor gellak. Je hebt gellac, shellac, soak off gel etc. Eigenlijk is dat allemaal hetzelfde alleen zijn er veel merken.
Je moet je nagels als je gellak gaat gebruiken wel goed ontvetten anders heb je kans dat de gellak naar een paar dagen eraf gaat.
Volgorde aanbrengen gellak:
Je moet je nagels wel goed ontvetten met cleanser of nagellakremover
Basecoat 30 seconden onder de UV lamp
De kleurgel 120 seconden onder de UV lamp
en als laatste doe je de shine erbovenop. De shine moet ook 120 seconden onder de UV lamp
Daarna maak je je nagels nog even schoon met de cleanser om het plakkerige eraf te halen. 

Voordelen gellak:
Gellak is goedkoper dan kunstnagels
Het is niet schadelijk voor je nagels (bij goed gebruik)
Het verstevigd je nagel. Je nagels breken niet meer zo snel.
Je lak blijft ongeveer 2 a 3 weken mooi op je nagels zitten. Hangt er ook een beetje vanaf wat je ermee doet en het heeft ook met je soort nagels te maken hoe lang de lak blijft zitten. Bij sommigen blijft het maar 1,5 week zitten terwijl het bij anderen 4 weken mooi blijft zitten.
Ook als je een nailart maakt blijft hij lang mooi.
Het is gelijk droog. Je hoeft niet te wachten totdat de lak helemaal hard zoals bij nagellak wel moet.

Nadelen gellak: 
Duurt langer dan gewoon je nagels lakken met nagellak
Het eraf halen van de lak is een beetje een gepruts.
Het is duurder als normale nagellak


Mijn ervaring:
Ik heb zoals jullie kunnen zien op de foto's de gellak set van pink beauty club oftewel Pink gellac. Ik vind dit een heel fijn merk. Ik heb startersset L. Die kost 150 euro. En je kan kiezen uit 4 kleuren. Je hebt verschillende starters sets ook zonder UV lamp en French manicure set. En je hebt startersset M, L en XL. Je hebt ook de keuze uit verschillende kleuren lakjes. 
Bij mij blijft Pink Gellac zo'n 1,5 a 2 weken op mijn nagels zitten. En mijn nagels worden er echt heel stevig van ze breken niet meer als ik gellak op heb en voelen heel stevig aan. Hier ben ik dus echt heel blij mee en raad het anderen ook erg aan. 
Hebben jullie ook wel een gellak geprobeerd? En wat voor merk hebben jullie?


2 opmerkingen:

  1. Het eraf halen vind ik zo lastig! Ik heb het één keer gedaan en mijn nagels waren er helemaal 'op' van. Ik heb zelf geen set maar wil het aan de ene kant nog wel maar aan de andere kant ook weer niet..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik vind dat ook wel een beetje een gepruts dat eraf halen en na die tijd zijn mijn nagels een beetje droog ik smeer ze dan een paar dagen goed in met handcreme of nagelriemolie en ik doe dan een paar dagen geen nagellak op daarna zijn mijn nagels altijd wel weer normaal. ik vind gellak wel fijner om nailarts mee te maken omdat de lak niet opdroogd als je bezig bent dat is wel fijn :)

      Verwijderen